Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVictorino, Christine; Denson, Nida; Ing, Marsha; Nylund-Gibson, Karen
TitelComparing STEM Majors by Examining the Relationship between Student Perceptions of Campus Climate and Classroom Engagement
QuelleIn: Journal of Hispanic Higher Education, 21 (2022) 1, S.33-48 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ing, Marsha)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-1927
DOI10.1177/1538192719896343
SchlagwörterSTEM Education; Majors (Students); Undergraduate Students; White Students; Hispanic American Students; Diversity (Institutional); Minority Serving Institutions; Research Universities; Correlation; Student Attitudes; Student Participation; Learner Engagement; Classroom Communication; Academic Achievement; Grade Point Average; California
AbstractThis study built upon research examining the effects of diversity in STEM (science, technology, engineering, and mathematics) fields and higher education by investigating the relationship between student perceptions of campus diversity and classroom engagement for first- and second-year Latinx and White students at two structurally diverse institutions. Findings suggested that perceptions of campus climate have a positive and significant relationship with classroom engagement--which is an important indicator of overall grade point average. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Hispanic Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: