Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOh, Min Hyun; Mancilla-Martinez, Jeannette
TitelElementary Schoolteachers' Bilingual Development Beliefs and English Learners' English Reading Comprehension Achievement
QuelleIn: Elementary School Journal, 122 (2021) 2, S.165-190 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
DOI10.1086/716899
SchlagwörterElementary School Teachers; Teacher Attitudes; Language Attitudes; Beliefs; Bilingual Education; English Language Learners; Language Acquisition; Reading Comprehension; Reading Achievement; Predictor Variables
AbstractResearch on elementary schoolteachers' beliefs about dual language development and its relation to English learners' (ELs) achievement is scant, despite the increasing representation of ELs in US classrooms. To address this gap, this study investigates: (1) teacher beliefs about ELs' dual language development and (2) associations between teacher beliefs about ELs' dual language development and ELs' English reading comprehension achievement. Principal component analyses revealed six teacher belief factors about dual language learning, and multilevel analyses suggested that teachers' asset view and bilingual development understanding of dual language learning and development positively predicted English reading comprehension, whereas lenient expectations and English-only achievement showed an opposite relation. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Chicago Press. Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 877-705-1878; Tel: 773-753-3347; Fax: 877-705-1879; Fax: 773-753-0811; e-mail: subscriptions@press.uchicago.edu; Web site: http://www.press.uchicago.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: