Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSciffer, Michael; Perry, Laura; McConney, Andrew
TitelAppropriate Modelling of School Compositional Effects: A Response to Malatinszky and Armor, and Marks
QuelleIn: British Journal of Sociology of Education, 42 (2021) 5-6, S.627-632 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sciffer, Michael)
ORCID (Perry, Laura)
ORCID (McConney, Andrew)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-5692
DOI10.1080/01425692.2021.1959301
SchlagwörterModels; School Demography; Institutional Characteristics; Socioeconomic Status; Socioeconomic Influences; Academic Achievement; Prior Learning; Criticism; Effect Size
AbstractWe respond to Malatinszky and Armor's, and Marks' comments on our article recently published in this journal. We agree with Marks in the use of prior achievement to control for spurious effects in school effects research. Marks makes an incorrect statement about our article, refers to dated critiques, and presents an empirical demonstration with some problems. We agree with Malatinszky and Armor that school composition may have sufficient within-student variation to detect a potential effect on achievement growth in fixed-effects models. We argue that fixed-effects models exclude most of the variation in socioeconomic composition, are incapable of measuring the commonly defined conceptualisation of school composition and can mischaracterise the relative importance of socioeconomic composition. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Sociology of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: