Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYackley, Aaron
TitelDeveloping Musicianship through Chamber Ensembles: A Sequential Unit Design
QuelleIn: Music Educators Journal, 108 (2021) 1, S.34-42 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yackley, Aaron)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/00274321211027628
SchlagwörterMusic Education; Curriculum Development; Musicians; Music Activities; Blended Learning; COVID-19; Pandemics; Independent Study; Self Evaluation (Individuals); Communication Skills; Performance; Skill Development
AbstractShifting school schedules, small class sizes, and unpredictable instrumentation resulting from the global pandemic necessitated a creative approach to teaching ensemble music classes this year. In response to that challenge, I constructed a curriculum for developing independent musicianship through chamber music. Part independence, self-evaluation, communication skills, and practice strategies were key focuses during the term. This sequential approach to introducing chamber music can be transferred beyond a "pandemic schedule" with any ensemble regardless of experience level or instrumentation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: