Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmidt, Casey
TitelSupporting Creative Musical Mindsets in Ensemble Learning
QuelleIn: Music Educators Journal, 108 (2021) 1, S.18-24 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schmidt, Casey)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/00274321211025081
SchlagwörterMusic Education; Music Activities; Creativity; Skill Development; Teaching Methods; Models
AbstractThis article suggests pathways for supporting habits of creativity and the development of creative mindsets in performance-ensemble learning spaces. The Wallas model of creative thought is used to frame the concept of creative musical mindsets. The author reflects on the assumptions and principles outlined in the stages of this influential model and suggests how facets of the model inform creative skill development in music learning. A developmental framework for creative musical mindsets and practical approaches to support habits of creativity in performance-ensemble learning are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: