Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKemmis, Stephen
TitelA Practice Theory Perspective on Learning: Beyond a 'Standard' View
QuelleIn: Studies in Continuing Education, 43 (2021) 3, S.280-295 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0158-037X
DOI10.1080/0158037X.2021.1920384
SchlagwörterTheories; Praxis; Learning; World Views
AbstractIn this essay, I explore a disagreement with my friend Theodore (Ted) Schatzki about learning. Specifically, the dispute is between views of learning presented in the (2017) book edited by Peter Grootenboer, Christine Edwards-Groves and Sarojni Choy, "Practice Theory Perspectives on Pedagogy and Education: Praxis, diversity, and contestation," specifically Schatzki's 'Chapter 2: Practices and learning' and Kemmis, Edwards-Groves, Lloyd, Grootenboer, Hardy and Wilkinson 'Chapter 3: Learning as being 'stirred in' to practices'. Schatzki thinks practice theory can accept the 'standard' view of learning as the acquisition of knowledge. I aim to secure an alternative view: that practice theory offers a different conception of learning as happening in "the reproduction (with variation) and transformation of practices," and "the production of new practices" -- but the argument also leads me to conclude that learning itself is not a practice. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Continuing Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: