Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/ende Sá Ibraim, Stefannie; Justi, Rosária
TitelDiscussing Paths Trodden by PCK: An Invitation to Reflection
QuelleIn: Research in Science Education, 51 (2021), S.699-724 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Justi, Rosária)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0157-244X
DOI10.1007/s11165-019-09867-z
SchlagwörterPedagogical Content Knowledge; Scientific Literacy; Science Teachers; Reflection; Educational Research
AbstractSome researchers have investigated teachers' pedagogical content knowledge (PCK) concerning scientific practices. However, from a review of the literature on the PCK construct and its use for characterising teachers' knowledge of scientific practices, as well as from a discussion of possible interpretations that emerge from the derived construct PCK of scientific practices, this paper discusses the current complexity of PCK from an analysis of the paths that have been taken in the last few decades. From this, we: (1) raise some points and questions aiming at fostering reflections on the use of the PCK construct to characterise teachers' knowledge related to scientific practices; and (2) emphasise the need to think about alternative models for this purpose. Thus, one of the contributions of this paper is to emphasise the need for further studies aiming at characterising teaching knowledge in domains of scientific practices. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: