Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerry, Shannon A. B.
TitelParticipatory Feeling: Re-Visioning Transformative Learning Theory through Heron's Whole Person Perspective
QuelleIn: Adult Education Quarterly: A Journal of Research and Theory, 71 (2021) 4, S.338-355 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Perry, Shannon A. B.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-7136
DOI10.1177/07417136211016779
SchlagwörterTransformative Learning; Learning Theories; Adult Learning; Holistic Approach; Psychological Patterns
AbstractJohn Heron's whole person theory can expand transformative learning theory by elaborating a more nuanced understanding of affect. In contrast to the vague conceptualization of affect's role and the interchangeable treatment of emotion and feeling in most adult learning scholarship, Heron's holistic theory grounds all experience in affective knowing and asserts significant differences between feeling and emotion. These distinctions challenge transformative learning theory by revealing critical subjectivity, emerging from affective, embodied experience, as prerequisite to critical reflection and presenting unitive discourse, over rational discourse, as a more viable, generative path to transformations of "being." Throughout, I consider how the urgent need to develop deeper understanding around participatory feeling, in particular, relates to complex global issues like the ongoing struggle against racism and for environmental and human rights. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Education Quarterly: A Journal of Research and Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: