Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRotberg, Iris C.
TitelBacktalk: Making Policy Research Matter
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 103 (2021) 2, S.68-69 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
DOI10.1177/00317217211051157
SchlagwörterEducational Policy; Educational Research; Decision Making; High Stakes Tests; Scores; Role; Charter Schools
AbstractEducation policy research has produced a wealth of information, but it has been less successful at actually informing education policy. Iris Rotberg notes that the issues addressed by policy research evoke strongly-held value judgments that are more powerful than research findings. But she also suggests steps we can take to strengthen the utility of our research by focusing on issues that are relevant to policy makers and educators, by ensuring that the research is methodologically sound, and by communicating the conclusions and policy implications of research based on the preponderance of evidence. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: