Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlaton, William V.; Jeffery, Elaine
TitelBalloon-Borne Solar Radiation Measurements during the 2017 North American Eclipse
QuelleIn: Physics Teacher, 59 (2021) 5, S.328-332 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
SchlagwörterRadiation; Astronomy; Measurement; Meteorology; Science Experiments; Climate; Measurement Equipment
AbstractA solar eclipse provides a well-characterized reduction in solar radiation. Solar radiation is a driving factor in meteorological and climate models. Hence, solar eclipses provide a unique opportunity to do large-scale meteorological experiments by measuring the effects on temperature, pressure, and wind while the atmospheric conditions stay mostly constant as the solar radiation amount changes. An eclipse is also a good opportunity to see what happens to solar power generation. Balloon-borne sensors get you above the cloud layer, but as we shall see, they are not necessarily ideal for this type of measurement. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://aapt.scitation.org/journal/pte
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: