Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTichenor, Mercedes; Piechura, Kathy; Heins, Elizabeth
TitelMotivating Preservice Teachers to Read for Fun
QuelleIn: SRATE Journal, 30 (2021) 1, (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-1752
SchlagwörterStudent Motivation; Preservice Teachers; Recreational Reading; Teacher Educators; Teaching Methods
AbstractNathanson, Pruslow, and Levitt (2008) found a high prevalence of aliteracy among inservice and preservice teachers. They determined that although teachers acknowledged the importance of personal reading, few invested the time to read for fun. They further noted that preservice teachers were motivated by literacy activities that had intrinsic value rather than a graded assignment. In this article, we describe how teacher education faculty are encouraging reading for fun by integrating literacy activities that have intrinsic value to preservice teachers. We provide suggestions for teacher education faculty who want to motivate preservice teachers to read for fun. (As Provided).
AnmerkungenSoutheastern Regional Association of Teacher Educators. Web site: http://www.srate.org/journal.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SRATE Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: