Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Sharda L. Jackson
TitelPoverty Index Specificity and Academic Achievement in South Carolina: An Example of Building Teacher Candidate Advocacy One Policy Consideration at a Time
QuelleIn: SRATE Journal, 30 (2021) 1, (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-1752
SchlagwörterPreservice Teacher Education; Advocacy; Poverty; Academic Achievement; Research Utilization; Preservice Teachers; Policy; South Carolina
AbstractNumerous teacher preparatory programs place emphasis on instructional advocacy within their curriculum. This article discusses a pathway teacher educators can use to connect candidates with research-based knowledge and skills that sync broad policy to practice, developing a comprehensive approach to advocating for education. The author sought to promote policy-based advocacy by quantitatively illustrating a district funding metric that differs comparatively in specifying need for particular levels of school poverty on academic achievement. At its conclusion, practical tips on discussing research ideas with teacher candidates and how candidates can advocate for more equitable conditions for teachers and students are offered. (As Provided).
AnmerkungenSoutheastern Regional Association of Teacher Educators. Web site: http://www.srate.org/journal.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SRATE Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: