Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLong, Madeleine; Shukla, Vishakha; Rubio-Fernandez, Paula
TitelThe Development of Simile Comprehension: From Similarity to Scalar Implicature
QuelleIn: Child Development, 92 (2021) 4, S.1439-1457 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rubio-Fernandez, Paula)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13507
SchlagwörterFigurative Language; Pragmatics; Preschool Children; Child Language; Language Acquisition; Child Development; Age Differences
AbstractSimiles require two different pragmatic skills: appreciating the intended similarity and deriving a scalar implicature (e.g., "Lucy is like a parrot" normally implies that Lucy is not a parrot), but previous studies overlooked this second skill. In Experiment 1, preschoolers (N = 48; ages 3-5) understood "X is like a Y" as an expression of similarity. In Experiment 2 (N = 99; ages 3-6, 13) and Experiment 3 (N = 201; ages 3-5 and adults), participants received metaphors ("Lucy is a parrot") or similes ("Lucy is like a parrot") as clues to select one of three images (a parrot, a girl or a parrot-looking girl). An early developmental trend revealed that 3-year-olds started deriving the implicature "X is not a Y," whereas 5-year-olds performed like adults. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: