Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKauffman, James M.
TitelThe Promises and Limitations of Educational Tiers for Special and Inclusive Education
QuelleIn: Education Sciences, 11 (2021), Artikel 323 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kauffman, James M.)
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-7102
SchlagwörterSpecial Education; Inclusion; Students with Disabilities; Regular and Special Education Relationship; Accessibility (for Disabled); Models; Educational Practices; Student Needs; Teaching Methods; Labeling (of Persons); Evidence Based Practice
AbstractMaking public school accommodating of all learners such that the need for special education is obviated, or at least reduced, has long been a desideratum of educators. Various strategies for making general public education more accommodating of students with disabilities have been tried. The most recent efforts to improve the general education of students with disabilities involve various models of tiered education. Educational tiers can be logical and advantageous in some ways, holding promise for improving general education, but they do not address the core problems of special education. Special education is still needed as part of inclusive education. (As Provided).
AnmerkungenMDPI AG. Klybeckstrasse 64, 4057 Basel, Switzerland. Tel: e-mail: indexing@mdpi.com; Web site: http://www.mdpi.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: