Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarmey, Sinéad J.
TitelCo-Constructing Writing: Handing over the Reins to Young Authors
QuelleIn: Education 3-13, 49 (2021) 4, S.412-421 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Harmey, Sinéad J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
DOI10.1080/03004279.2020.1732438
SchlagwörterWriting Instruction; Writing Evaluation; Observation; Writing Processes; Difficulty Level; Elementary School Students; Personal Autonomy; Teacher Student Relationship; Classroom Communication; Teaching Methods
AbstractLearning to write is a complex process and children have to orchestrate a range of processes and skills in order to produce written messages. Young children are facing increasing demands in terms of the expected complexity of their written messages in education settings across the world. Teachers, in turn, are challenged to support children and guide them towards independence in writing. This article explores the complexity of writing and, drawing on a study that describes the implementation of an observation as assessment framework for supporting writing, practical research-based strategies are provided to leverage observation as a form of assessment and how to support children to organise their own composition of messages. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: