Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorton, Jennifer
TitelAssessment of the First 1000 3D Prints Requests at an Academic Library
QuelleIn: Public Services Quarterly, 17 (2021) 1, S.1-11 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Horton, Jennifer)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1522-8959
DOI10.1080/15228959.2020.1857320
SchlagwörterProgram Evaluation; Computer Peripherals; Academic Libraries; Shared Resources and Services; Library Services; Outreach Programs; Use Studies
AbstractAs academic libraries are instituting 3D printing into their services, assessment of these programs is necessary. This paper analyses the 3D printing program at an academic library from inception through the one thousandth print request. Information such as who was using the library's 3D printers, were they associated with specific departments on campus, and whether the projects used for educational or research purposes. A look at the outreach efforts to promote and education the community on 3D printing during this time period was also analyzed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Public Services Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: