Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Theo; Kersting, Magdalena
TitelThe Invisibility of Time Dilation
QuelleIn: Physics Education, 56 (2021) 2, Artikel 025011 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hughes, Theo)
ORCID (Kersting, Magdalena)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterPhysics; Scientific Concepts; Time; Misconceptions; Visualization; Science Experiments; Observation; Measurement; Science Instruction; Teaching Methods; Visual Aids
AbstractRecently, the physics education community has taken a keen interest in modernising physics education. However, while topics in modern physics have great potential to engage students, these topics are abstract and hard-to-visualise. Therefore, many students hold mistaken pictures and misconceptions, which can impede learning. In this article, we expose a pervasive misconception about relativistic time dilation by presenting a thought experiment illustrating the difference between visual observation and coordinate measurement. We also point out how existing language can mislead and confuse students. In response, we describe an instructional approach that introduces world-maps, world-pictures and event-diagrams to clarify the applicability of key equations in special relativity for improved understanding. By unpacking 'the invisibility of time dilation' from the perspectives of both physics and pedagogy, we aim to help teachers provide clearer instruction. (As Provided).
AnmerkungenIOP Publishing. 190 North Independence Mall West Suite 601, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: ped@ioppublishing.org; Web site: https://iopscience.iop.org/journal/0031-9120
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: