Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKearns, Devin M.; Lyon, Cheryl P.; Pollack, Marney S.
TitelTeaching World and Word Knowledge to Access Content-Area Texts in Co-Taught Classrooms
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 56 (2021) 4, S.208-216 (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kearns, Devin M.)
ORCID (Lyon, Cheryl P.)
ORCID (Pollack, Marney S.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/1053451220944371
SchlagwörterTeam Teaching; Regular and Special Education Relationship; Learning Disabilities; Students with Disabilities; Content Area Reading; Teaching Methods; Reading Comprehension; Middle School Teachers; Middle School Students; Vocabulary; Background
AbstractIn co-taught classes, general education and special education teachers can improve the content-area learning and literacy skills of students with learning disabilities by helping them read texts effectively. Co-teachers can improve comprehension by providing students with background and vocabulary knowledge before reading. In this article, a routine for introducing background (world) and vocabulary (word) knowledge--the world knowledge and word knowledge routine (world and word)--is described. The article includes explanations how each part of the routine works and uses an example to illustrate how co-teachers could use the routine to promote student reading comprehension. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: