Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiao, Ming-Ray; Anderson, Brian A.
TitelInertia in Value-Driven Attention
QuelleIn: Learning & Memory, 27 (2020) 12, S.488-492 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Liao, Ming-Ray)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0502
SchlagwörterLearning Processes; Rewards; Color; Task Analysis; Testing; Attention Control; Visual Stimuli
AbstractPreviously reward-associated stimuli persistently capture attention. We attempted to extinguish this attentional bias through a reversal learning procedure where the high-value color changed unexpectedly. Attentional priority shifted during training in favor of the currently high-value color, although a residual bias toward the original high-value color was still evident. Importantly, during a subsequent test phase, attention was initially more strongly biased toward the original high-value color, counter to the attentional priorities evident at the end of training. Our results show that value-based attentional biases do not quickly update with new learning and lag behind the reshaping of strategic attentional priorities by reward. (As Provided).
AnmerkungenCold Spring Harbor Laboratory Press. 500 Sunnyside Boulevard, Woodbury, NY 11797-2924. Tel: 800-843-4388; Tel: 516-367-8800; Fax: 516-422-4097; e-mail: cshpres@cshl.edu; Web site: http://learnmem.cshlp.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning & Memory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: