Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliamson, Thea; LeeKeenan, Kira; Peixoto, Sinélia
TitelMore, Faster, Neater: Middle School Students' Self-Assessed Literacy Concerns
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 64 (2020) 3, S.291-300 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Williamson, Thea)
ORCID (LeeKeenan, Kira)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/jaal.1092
SchlagwörterMiddle School Students; Self Evaluation (Individuals); Reading Difficulties; Summer Programs; Student Attitudes; Literacy; Reading Rate; Reading Achievement
AbstractWe explored how a group of 105 diverse middle-school students self-assessed their work as readers and writers during a summer enrichment program. Findings from the study revealed hauntings related to youth perceptions of language and literacy, evidence of a ghostly presence of standard language ideology. In the self-assessments, youth discussed speed and volume, in addition to surface features of language, more frequently than meaning-related aspects of literacy. These findings indicate the persistence of traditional definitions of literacy and thus the need for teaching that disrupts narrow understandings about the nature of reading, writing, and language. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: