Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBukowski, William M.; Dirks, Melanie; Persram, Ryan J.; Wright, Leah; Infantino, Erika
TitelPeer Relations and Socioeconomic Status and Inequality
QuelleIn: New Directions for Child and Adolescent Development, (2020) 173, S.27-37 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bukowski, William M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1520-3247
DOI10.1002/cad.20381
SchlagwörterPeer Relationship; Socioeconomic Status; Social Differences; Risk; Children; Adolescents; Child Development; Adolescent Development
AbstractAlthough peer relations are recognized as a fundamental developmental context, they have been rarely studied as a means of understanding the effects of socioeconomic status and inequality. In this paper, we show how and why peer relations provide a unique and powerful opportunity to assess the differential risks and resources available in the peer system to children and adolescents from different SES spectra. We argue that research on the intersection between SES and peer relations will enrich both these domains of study. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Child and Adolescent Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: