Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYin, Qiushi; Yang, Weipeng; Li, Hui
TitelBlending Constructivism and Instructivism: A Study of Classroom Dialogue in Singapore Kindergartens
QuelleIn: Journal of Research in Childhood Education, 34 (2020) 4, S.583-600 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yang, Weipeng)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-8543
DOI10.1080/02568543.2019.1709926
SchlagwörterConstructivism (Learning); Classroom Communication; Dialogs (Language); Kindergarten; Young Children; Preschool Teachers; Teacher Student Relationship; Curriculum Implementation; Literacy Education; Chinese; Foreign Countries; Singapore
AbstractThe Singapore government has launched kindergarten curriculum reform since 2003 to promote constructivism in teaching and learning, which seems to contradict the traditional pedagogy. Using video analysis, we examined the actual classroom dialogue in six Chinese language classrooms to understand to what extent the constructivist pedagogy has been implemented in Singapore kindergartens. Evidence indicated the classroom dialogs in the Singapore kindergartens were knowledge-driven and teacher-directed, which is per se instructivism-based. The findings call for a further reflection on the progressive early childhood education reforms and the enhancement of professional support for early childhood teachers in Singapore and other similar contexts. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: