Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFesseha, Ellen; Wickstrom, Hanna; Jang, Eunice Eunhee
TitelInvestigating Math Achievement Patterns over Time among Ontario Elementary School Students with Different Language and Literacy Characteristics
QuelleIn: Canadian Journal of Education, 43 (2020) 2, S.549-581 (34 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1918-5979
SchlagwörterMathematics Achievement; Standards; Elementary School Students; Profiles; Longitudinal Studies; Mathematics Tests; Trend Analysis; English (Second Language); Second Language Learning; Literacy; Language Skills; Teaching Methods; Foreign Countries; Standardized Tests; Accountability; Cultural Differences; Correlation; Canada
AbstractDownward trends in Ontario's math achievement have raised concerns about the need for effective identification of students struggling to meet math achievement standards. This study identified latent profiles from math achievement patterns of students from Grades 3 to 6, examining how specific language and literacy characteristics predicted profile membership. Participants' test scores were collected from longitudinal cohort data of provincial math assessments. Latent class analysis identified two achievement pattern profiles: consistent and declining achievement groups. Subsequent logistic regression analyses revealed English Language Learners' (ELL) as likelier to decline in math achievement, suggesting the need for greater instructional support for ELL students. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Society for the Study of Education (CSSE). 260 Dalhousie Street Suite 204, Ottawa, ON K1N 7E4, Canada. Tel: 613-241-0018; Fax: 613-241-0019; e-mail: csse-scee@csse.ca; Web site: https://cje-rce.ca/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: