Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnthony, Christopher J.; Elliott, Stephen N.; DiPerna, James C.; Lei, Pui-Wa
TitelThe SSIS SEL Brief Scales-Student Form: Initial Development and Validation
QuelleIn: School Psychology, 35 (2020) 4, S.277-283 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Anthony, Christopher J.)
ORCID (Elliott, Stephen N.)
ORCID (DiPerna, James C.)
ORCID (Lei, Pui-Wa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2578-4218
DOI10.1037/spq0000390
SchlagwörterSocial Development; Emotional Development; Student Evaluation; Test Construction; Test Validity; Elementary School Students; Secondary School Students; Test Reliability; Self Evaluation (Individuals); Self Concept; Self Management; Interpersonal Competence; Decision Making
AbstractThe SSIS SEL Brief Scales-Student Form (SSIS SEL"b"-S) was developed to create an efficient assessment of students' social and emotional learning (SEL). Using item response theory with ratings from 800 students in Grades 3-12 from the standardization sample, 20 items were selected from the full-length SSIS SEL Rating Form - Student to maximize score information and rating efficiency. After identifying items for the SSIS SEL"b"-S, we conducted several reliability and validity analyses. These analyses provided initial support for the use of the SSIS SELb-S for low-stakes decision making contexts. As such, the SSIS SEL"b"-S holds promise for incorporating the perspectives of students ages 8-18 into assessments of their SEL competencies. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: order@apa.org; Web site: http://www.apa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: