Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/ende Chantal, Pier-Luc; Gagnon-St-Pierre, Émilie; Markovits, Henry
TitelDivergent Thinking Promotes Deductive Reasoning in Preschoolers
QuelleIn: Child Development, 91 (2020) 4, S.1081-1097 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gagnon-St-Pierre, Émilie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13278
SchlagwörterPreschool Children; Creative Thinking; Teaching Methods; Hypothesis Testing; Comparative Analysis; Skill Development; Prediction; Logical Thinking; Thinking Skills; Correlation; Learning Activities
AbstractThis study explored the hypothesis that preschoolers' deductive reasoning would be improved by encouraging use of divergent thinking (DT). Children of 4-5 years of age (n = 120) were randomly given DT or neutral control exercises before deductive reasoning problems. To allow a stronger test of the hypothesis, half of the children receiving the DT exercises were given explicit examples, which have been shown to reduce ideational originality. Results indicate that, as predicted, DT exercises without examples significantly improved rates of deductive responding, compared to exercises with examples and the control condition. These findings indicate that DT is a key component in the early beginnings of deductive reasoning. Some educational implications are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: