Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUrbani, Jacquelyn M.
TitelDialogic Reading: Implementing an Evidence-Based Practice in Complex Classrooms
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 52 (2020) 6, S.392-402 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Urbani, Jacquelyn M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/0040059920917694
SchlagwörterDiscussion (Teaching Technique); Intervention; Expressive Language; Small Group Instruction; Story Telling; Language Skills; Language Usage; Reading Aloud to Others; Student Role; Early Childhood Education; Teacher Role; Bilingualism; Reading Material Selection; Young Children; Space Utilization; Learning Activities; Teamwork
AbstractDialogic reading (DR) is an intervention that aims to further students' expressive language development (Flynn, 2011; Towson et al., 2017). Specifically, DR occurs in small groups to afford students the opportunity to engage in active discussion and uses the same book for multiple readings and retellings. Because multiple research studies have found positive student outcomes across participants and settings, DR meets the criteria of an evidence-based practice (EBP) (Cook & Odom, 2013). Indeed, the Institute for Education Sciences lists DR as a recommended practice for general and special education students (What Works Clearinghouse, 2007, 2010). (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: