Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCulp, Mara E.; Clauhs, Matthew
TitelFactors That Affect Participation in Secondary School Music: Reducing Barriers and Increasing Access
QuelleIn: Music Educators Journal, 106 (2020) 4, S.43-49 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Clauhs, Matthew)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/0027432120918293
SchlagwörterStudent Participation; Music Education; Secondary School Students; Access to Education; Inclusion; Equal Education; Enrollment; Parent Influence; Scheduling
AbstractStudents often enter secondary schools with increased autonomy over course selection and how they meet graduation requirements. Those who once participated in school music may discontinue music studies for a variety of reasons. Music teachers should be mindful of factors that may affect a student's ability or desire to participate in school music. This article discusses these factors and suggests practices to increase access to music education for all students. By examining practices and considering ways they can be altered or expanded to provide more options and be more inclusive, music educators may be able to provide more opportunities for all students. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: