Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTisdell, Christopher C.
TitelTic-Tac-Toe and Repeated Integration by Parts: Alternative Pedagogical Perspectives to Lima's Integral Challenge
QuelleIn: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 51 (2020) 3, S.424-430 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tisdell, Christopher C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-739X
DOI10.1080/0020739X.2019.1620969
SchlagwörterStellungnahme; Teaching Methods; Mathematics Instruction; Mathematical Formulas; Problem Solving; Comparative Analysis
AbstractRecently, Lima lamented on the 'time-consuming and tiresome' pedagogical nature of repeated integration by parts, throwing down the challenge of providing a pencil-and-paper solution to a related problem in a few seconds. Lima put forth a simple formula as an alternative. In this work, I offer a response to Lima's challenge and his formula. Drawing on the concepts of deconstruction and problematization, I offer alternative pedagogical perspectives regarding repeated integration by parts that involves tabular integration (aka Tic-Tac-Toe). I also explore the case of Lima's formula when an exponent in the integral is purely imaginary and compare this approach with repeated integration by parts. This paper forms alternative pedagogical constructs for students and educators to work with in the space of repeated integration by parts. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Mathematical Education in Science and Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: