Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeung, Allen
TitelBoundary Crossing Pedagogy in STEM Education
QuelleIn: International Journal of STEM Education, 7 (2020), Artikel 15 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-7822
DOI10.1186/s40594-020-00212-9
SchlagwörterStellungnahme; Foreign Countries; STEM Education; Interdisciplinary Approach; Communities of Practice; Problem Solving; Situated Learning; Dialogs (Language); Teaching Methods; Hong Kong
AbstractThis commentary aims to discuss an overarching boundary crossing framework under which integrated STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) pedagogy can be conceptualized. Four potential learning dialogical processes for boundary crossing are presented and used as the main theoretical construct for the discussion. A proposal of an interactive pedagogical framework is put forward accompanied by a provisional statement to relate the connective factors that are critical in the formation of a boundary crossing STEM pedagogy. These factors are situated learning, communities of practices, problem solving, learning dialogical processes, and boundary objects. A Hong Kong school STEM case is employed to illustrate the applicability of this framework. The commentary ends with a reflective remark on boundary crossing STEM pedagogy. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of STEM Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: