Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaltz, Jeffrey; Heckman, Robert
TitelUsing Structured Pair Activities in a Distributed Online Breakout Room
QuelleIn: Online Learning, 24 (2020) 1, S.227-244 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2472-5749
SchlagwörterOnline Courses; Synchronous Communication; Class Activities; Cooperative Learning; Teaching Methods; Learner Engagement; Electronic Learning; Active Learning; Computer Science Education; Graduate Students; Instructional Effectiveness
AbstractWith the increasing availability of synchronous video-based breakout rooms within online courses, a growing need exists to understand how to best leverage this technology for enhanced online education. To help address this challenge, this paper reports on a case study that explored student activity within online video-based breakout rooms via a Structured Paired Activity (SPA) methodology. SPA, which is adapted from the concept of Paired Programming, defines a general way to structure roles and activities for the participants within the breakout room. Initial qualitative results suggest that the use of SPA in online breakout rooms increases student engagement and process effectiveness. These results are potentially applicable to a broad range of web-based synchronous online courses. (As Provided).
AnmerkungenOnline Learning Consortium, Inc. P.O. Box 1238, Newburyport, MA 01950. Tel: 888-898-6209; Fax: 888-898-6209; e-mail: olj@onlinelearning-c.org; Web site: https://olj.onlinelearningconsortium.org/index.php/olj/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Online Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: