Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLim, Miguel Antonio
TitelImpact Case Studies: What Accounts for the Need for Numbers in Impact Evaluation?
QuelleIn: International Studies in Sociology of Education, 29 (2020) 1-2, S.107-125 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lim, Miguel Antonio)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0962-0214
DOI10.1080/09620214.2019.1624591
SchlagwörterForeign Countries; Case Studies; Higher Education; Educational Research; Program Evaluation; Program Effectiveness; Educational Quality; Social Indicators; Universities; Accountability; Evidence Based Practice; United Kingdom
AbstractThe UK Research Excellence Framework (REF) introduced impact as an indicator in the evaluation of higher education research quality in 2014. Impact case studies (ICS) are the basis of this evaluation. ICS use "narrative" explanations of how research causes 'benefits to society'. This article analyses the evolving roles of the ICS and the relationships of ICS with various stakeholders. It draws on insights from legitimacy theory, Porter's analysis of the social meaning of objectivity, and the insight from economist Alan Goodhart on the dysfunctional transformation of indicators into targets. It highlights the challenges to ICS evaluators and shows how a spiral of mistrust can both undermine but also cause demand for numbers. It explores whether impact narratives represent an escape from dominant research evaluation metrics and concludes that they do not. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Studies in Sociology of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: