Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPortman, Steve
TitelReflective Journaling: A Portal into the Virtues of Daily Writing
QuelleIn: Reading Teacher, 73 (2020) 5, S.597-602 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1877
SchlagwörterWriting Skills; Student Motivation; Grade 5; Elementary School Students; Journal Writing; Teaching Methods; Literacy Education; Student Attitudes; Values; Instructional Effectiveness; Educational Benefits; Teacher Attitudes; Elementary School Teachers
AbstractThe author examines the benefits of journaling in his fifth-grade classroom. Reviewing student journal data from the past 25 years, he shares an effective method for preparing a classroom for daily journaling, one that minimizes teacher-issued prompts and implements procedures for sharing and reflecting. Positive effects include insights into students' feelings, beliefs, values, and attitudes, as well as an examination of how effective practice motivates students to write, which in turn improves their composition skills. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: