Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHatchimonji, Danielle R.; Linsky, Arielle C. V.; Nayman, Samuel J.; Elias, Maurice J.
TitelSpiral Model of "Phronesis" Development: Social-Emotional and Character Development in Low-Resourced Urban Schools
QuelleIn: Journal of Moral Education, 49 (2020) 1, S.129-142 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Elias, Maurice J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7240
DOI10.1080/03057240.2019.1626703
SchlagwörterSocial Development; Emotional Development; Moral Development; Values Education; Ethical Instruction; Urban Education; Urban Schools; Middle School Students; African American Students; Decision Making Skills
AbstractThe highest form of virtuous behavior in the Aristotelian virtue ethics approach to character education involves practical wisdom, or "phronesis," which allows an individual to act in the right way about the right things for the right reasons. Here, we use our experiences with social-emotional and character development (SECD) in low-resourced urban middle schools to put forth a Spiral Model of "Phronesis" Development. We aim to contextualize "phronesis" development to reflect the realities of students of color attending low-resourced urban schools and provide a theoretical framework for cultivating "phronesis" and developing curricula in this setting. We include a description of how we have applied this theory to an SECD curriculum currently being taught in urban middle schools (ages 11-14). (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Moral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: