Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Alexandra; Panter-Brick, Catherine; Hadfield, Kristin; Dajani, Rana; Hamoudi, Amar; Sheridan, Margaret
TitelMinds under Siege: Cognitive Signatures of Poverty and Trauma in Refugee and Non-Refugee Adolescents
QuelleIn: Child Development, 90 (2019) 6, S.1856-1865 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hadfield, Kristin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13320
SchlagwörterTrauma; Adolescents; Refugees; Poverty; War; Executive Function; Foreign Countries; Posttraumatic Stress Disorder; Inhibition; Self Control; Short Term Memory; Correlation; Violence; Fear; Early Experience; Security (Psychology); Jordan; Syria
AbstractThe impacts of war and displacement on executive function (EF)--what we might call the cognitive signatures of "minds under siege"--are little known. We surveyed a gender-balanced sample of 12- to 18-year-old Syrian refugees (n = 240) and Jordanian non-refugees (n = 210) living in Jordan. We examined the relative contributions of poverty, trauma exposure, posttraumatic stress, and insecurity to variance in inhibitory control and working memory. We observed associations between poverty and WM, suggesting that, even in populations exposed to substantial violence and fear, poverty is a specific pathway to WM deficit. We did not, however, find associations between EFs and exposures to trauma. Careful distinction between childhood adversities may illuminate which neurocognitive pathways matter for measures of cognitive function. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: