Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Lorna
TitelThe Role of English in the Conversation of Humankind: Humanism and Creativity in Newbolt (1921) and the National Curriculum (2014)
QuelleIn: English in Education, 53 (2019) 3, S.253-265 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Smith, Lorna)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0425-0494
DOI10.1080/04250494.2019.1643233
SchlagwörterNational Curriculum; Language Role; English Instruction; Hermeneutics; Foreign Countries; English Curriculum; Humanism; Values; Risk; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Educational History; Literature; Liberal Arts; Creative Teaching; Reports; Teaching Methods; United Kingdom (England)
AbstractThe centenary of the publication of "The Teaching of English in England" provides an opportunity to consider the current National Curriculum for English in England from a historical perspective. This paper reports on a hermeneutic study that explores the humanist values underpinning Newbolt's Report and how they shape the creative practice the Report advocates, in relation to the current curriculum. It briefly considers the reasons behind the current creativity- and risk-averse orders and the possible impact on creative classroom practice, concluding that an awareness of the tradition of creativity in English teaching (in particular, through Newbolt) is important to shape future practice. In so doing, it promotes hermeneutics as an approach to educational research. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: