Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerring, Angel; Taylor, Mariann; Rome, Mya
TitelExploring Paradigm Shifts in FCS: Navigating the Digital Divide
QuelleIn: Journal of Family and Consumer Sciences, 11 (2019) 3, S.55-57 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-1651
DOI10.14307/JFCS111.3.55
SchlagwörterFamily Life Education; Consumer Education; Consumer Science; Access to Computers; Disadvantaged; Technology Integration; Teacher Attitudes; Resistance (Psychology); Computer Attitudes; Adoption (Ideas)
AbstractA literature review specific to family and consumer sciences (FCS) and technology implementation in content delivery reveals an absence of sufficient information for preparing future FCS professionals. Is this absence reflective of an FCS reluctance to "cross the digital divide" and fully engage with students who reside in a world immersed in digital connectivity and immediacy? Or is this absence reflective of a lack of transparency or focus in sharing how we implement technology throughout the FCS educational process? Do we have a collective stance on the risks and benefits of crafting technologically rich educational experiences for our students? If so, where do we stand? And if not, should we formulate a response reflective of our discipline's values? (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Family and Consumer Sciences. 400 North Columbus Street Suite 202, Alexandria, VA 22314. Tel: 800-424-8080; Tel: 703-706-4600; Fax: 703-706-4663; e-mail: bookstore@aafcs.org; Web site: http://www.aafcs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Family and Consumer Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: