Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaykov, Tenko; Dimitrov, Dimiter M.; Marcoulides, George A.; Harrison, Michael
TitelOn the Connections between Item Response Theory and Classical Test Theory: A Note on True Score Evaluation for Polytomous Items via Item Response Modeling
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 79 (2019) 6, S.1198-1209 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1644
DOI10.1177/0013164417745949
SchlagwörterCorrelation; Item Response Theory; Test Items; Scores; Intervals; Tests; Test Anxiety
AbstractThis note highlights and illustrates the links between item response theory and classical test theory in the context of polytomous items. An item response modeling procedure is discussed that can be used for point and interval estimation of the individual true score on any item in a measuring instrument or item set following the popular and widely applicable graded response model. The method contributes to the body of research on the relationships between classical test theory and item response theory and is illustrated on empirical data. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational and Psychological Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: