Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchafer, Adam G.; Yezierski, Ellen J.; Hartley, C. Scott
TitelUnderstanding Thermodynamic Control in Covalent Self-Assembly: A Mixed Synthetic-Computational Experiment for the Undergraduate Organic-Chemistry Laboratory
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 96 (2019) 6, S.1230-1235 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schafer, Adam G.)
ORCID (Yezierski, Ellen J.)
ORCID (Hartley, C. Scott)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
SchlagwörterUndergraduate Students; Thermodynamics; Laboratory Experiments; Comparative Analysis; Organic Chemistry; Computer Assisted Instruction; Hands on Science; Inquiry; Teaching Methods
AbstractA laboratory experiment was developed that connects the interpretation of computer-generated models to the self-assembly of macrocycles. Students compare the reactions of terephthalaldehyde and isophthalaldehyde by reacting each with (R,R)-(-)-1,2-diaminocyclohexane. These isomeric systems serve as the foundation for a discussion about the impact of entropy and enthalpy on macrocycle formation. This experiment requires students to use multiple data sources to develop evidence-based explanations about the impact of the startingmaterial geometry on macrocyclization. Results from laboratory implementation indicate that a majority of students were able to successfully demonstrate competency of the learning goals. (As Provided).
AnmerkungenDivision of Chemical Education, Inc. and ACS Publications Division of the American Chemical Society. 1155 Sixteenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 800-227-5558; Tel: 202-872-4600; e-mail: eic@jce.acs.org; Web site: http://pubs.acs.org/jchemeduc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: