Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWise, Arthur E.
TitelToward Equality of Educational Opportunity: What's Most Promising?
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 100 (2019) 8, S.8-13 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
DOI10.1177/0031721719846882
SchlagwörterEqual Education; Educational Opportunities; Educational Change; Educational Strategies; Educational Improvement; Educational History; Court Litigation; Educational Equity (Finance); Academic Standards; Accountability; Professionalism; Teacher Certification; Teacher Qualifications; Educational Quality
AbstractArthur E. Wise, a longtime advocate for K-12 school improvement, reviews 50 years of efforts to promote equal educational opportunities for all children, describing the pros and cons of three main reform strategies: lawsuits focused on funding equity, which have had some success; the standards and accountability movement, which has not; and teacher professionalism, which has immense promise but has yet to be pursued with the commitment it deserves. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: