Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJayadeva, Sazana
TitelEnglish-Medium: Schooling, Social Mobility, and Inequality in Bangalore, India
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 50 (2019) 2, S.151-169 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12287
SchlagwörterEnglish (Second Language); Language of Instruction; Ideology; Urban Areas; Social Mobility; Equal Education; Social Bias; Program Effectiveness; Foreign Countries; India
AbstractFocusing on low-cost English-medium schools, this article investigates whether the ideology of the transformative potential of English-medium education squares with most people's experiences of this education in urban India. It shows how such schools enable socioeconomic mobility among the middle classes while also creating new forms of inequality. It argues that a meaningful evaluation of education outcomes requires understanding students' and their parents' experiences of an education system and its impact on their lives. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: