Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsplund, Stig-Börje
TitelBeing a Skilled Reader: Reception Patterns in Vehicle Engineering Students' Literature Discussion
QuelleIn: Education Inquiry, 3 (2012) 2, S.243-257 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-4508
DOI10.3402/edui.v3i2.22032
SchlagwörterForeign Countries; Reading Skills; Secondary School Students; Males; Engineering Education; Motor Vehicles; Discussion (Teaching Technique); Literature; Interaction; Stereotypes; Sex Stereotypes; Vocational Education; Late Adolescents; Student Attitudes; Emotional Response; Sweden
AbstractThis article explores how four male vehicle engineering students at an upper secondary school in Sweden engage in literature discussion. The study combines a Conversation Analysis (CA) approach with a reception theory perspective and shows that the boys use direct reported speech (DRS) in their interaction as a technique to handle intimate and personal dimensions in the text, but also to construct themselves as skilled readers. Approaching the empirical data in this way makes it possible to go beyond the stereotyped images of (working class) boys presented in so many research papers and provide a more nuanced picture of boys' reception pattern in a school context. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Inquiry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: