Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHewitt, Paul G.
TitelQuickly Teaching Speed, Velocity, and Acceleration--Part 2
QuelleIn: Science Teacher, 86 (2019) 7, S.18-20 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterMotion; Scientific Concepts; Science Instruction; Science Teachers; Mechanics (Physics); Teaching Methods
AbstractPart 1 of the series looked at teaching speed and velocity. Part 2 considers the teaching of acceleration in physics. Teachers may find it okay to hurry through the concepts of speed and velocity because they are intuitive. But teachers cannot hurry through acceleration quite so quickly because it is not intuitive. Whereas velocity is a rate of covering distance, acceleration is a rate of the rate of covering distance--or even a rate of turning. This can be twice as complicated for the learner, and, as said, it is not intuitive. An understanding of acceleration will be crucial for understanding Newton's second law--the law that got humans to the Moon in 1969. [To view Part 1 of the series which considers the teaching of speed and velocity, see EJ1209579.] (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: