Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPetta, Koralia; Smith, Robert; Chaseling, Marilyn; Markopoulos, Christos
TitelGenerative Dialogue: A Concept Analysis
QuelleIn: Management in Education, 33 (2019) 2, S.53-61 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Smith, Robert)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-0206
DOI10.1177/0892020618780978
SchlagwörterForeign Countries; Counseling; Instructional Leadership; Adult Education; Higher Education; Counseling Psychology; Counselor Training; Vocational Education; Business Administration Education; Australia
AbstractThe emerging concept of generative dialogue is accompanied by strong claims for its benefit. A literature review identified six dominant models of generative dialogue across the range of disciplines of education, business studies, counselling and psychology. Through the analysis, commonalities and differences between the different models are identified, with an ultimate goal of providing an overarching description of those crucial attributes that make generative dialogue and its implementation beneficial as a management tool in education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: