Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheef, Andrew R.; Hollingshead, Aleksandra; Voss, Cory S.
TitelPeer Support Arrangements to Promote Positive Postschool Outcomes
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 54 (2019) 4, S.219-224 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Scheef, Andrew R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/1053451218782430
SchlagwörterPeer Influence; Peer Relationship; Disabilities; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Transitional Programs; Rural Schools; High Schools; High School Students; Inclusion; Self Advocacy; Self Determination; Interpersonal Competence; Self Management; Daily Living Skills; Experiential Learning; Friendship; Social Support Groups; Employment Level
AbstractThe use of peer support arrangements can be an effective strategy to improve educational services for students with disabilities, including those with autism spectrum disorder (ASD). When developing peer support arrangements, secondary teachers should consider aligning these services with evidence-based predictors of positive postschool outcomes to help students with ASD achieve transition-related goals. This article presents research-based strategies as well as evidence from peer support arrangements program implemented at a rural high school. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: