Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMolla, Tebeje; Nolan, Andrea
TitelThe 'Universal Access to Early Childhood Education' Agenda in Australia: Rationales and Instruments
QuelleIn: Educational Research for Policy and Practice, 18 (2019) 1, S.1-16 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Molla, Tebeje)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-2081
DOI10.1007/s10671-017-9224-0
SchlagwörterForeign Countries; Access to Education; Early Childhood Education; Equal Education; Educational Policy; Socioeconomic Influences; Educational Finance; Financial Support; Teacher Competencies; Australia
AbstractThis paper explores the Australian Government's 'Universal Access' policy in the early childhood education sector. Using data from selected policy texts, and drawing on interpretive policy analysis, the paper specifically examines rationales underlying the Universal Access agenda and instruments put in place to operationalize it and problematizes the framing of the equity agenda. The findings show that economic, educational and social goals inform the policy initiative; and targeted funding, teacher professionalization and performance monitoring serve as instruments in the enactment of the initiatives. A closer analysis of the texts also reveals that the Universal Access agenda is characterized by discursive shifts in the framing of equity goals, issue-omissions, contradictions of agendas, and inconsistencies of categories of disadvantage. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research for Policy and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: