Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOchs, Raymond
TitelAn Idea to Explore: Understanding Redox Reactions in Biochemistry
QuelleIn: Biochemistry and Molecular Biology Education, 47 (2019) 1, S.25-28 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ochs, Raymond)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1470-8175
DOI10.1002/bmb.21189
SchlagwörterBiochemistry; Scientific Concepts; Concept Formation; Measurement; Molecular Structure; Science Instruction; Genetics
AbstractUnderstanding redox reactions in biochemistry requires a clear grasp of three definitions: electron exchange, oxidation number, and oxygen atom insertion. Here, the electrochemical cell is explained for redox-active ions, introducing a new comparison between the measurement of midpoint potential and the measurement of initial velocity for enzymes. Oxygen atom insertion is shown to be of use in readily classifying oxidation states. Finally, the use of several of these ideas is combined into an explanation of proton motive force development in the mitochondrial respiratory chain. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Biochemistry and Molecular Biology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: