Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuppar, Andrea L.; Roberts, Carly A.; Olson, Amy J.
TitelDeveloping Expertise in Teaching Students with Extensive Support Needs: A Roadmap
QuelleIn: Intellectual and Developmental Disabilities, 56 (2018) 6, S.412-426 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1934-9491
SchlagwörterExpertise; Teacher Competencies; Student Needs; Teacher Education Programs; Educational Environment; Intellectual Disability
AbstractExpertise among teachers of students with extensive support needs is not well understood, and beliefs about what constitutes quality education for this population vary widely. We discuss findings from prior research on teacher preparation in relation to high-leverage practices and expertise development for students with extensive support needs within the social contexts of schools. We identify four core practices of expert teachers for students with extensive support needs, and we theorize the progression from novice to expert for each core practice using Dreyfus's (2004) model of expertise. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association on Intellectual and Developmental Disabilities. P.O. Box 1897, Lawrence, KS 66044-1897. Tel: 785-843-1235; Fax: 785-843-1274; e-mail: AJMR@allenpress.com; Web site: http://www.aaiddjournals.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intellectual and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: