Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChung, Sheng Kuan; Li, Dan
TitelAn Artistic and Spiritual Exploration of Chinese Joss Paper
QuelleIn: Art Education, 70 (2017) 6, S.28-35 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
DOI10.1080/00043125.2017.1361770
SchlagwörterPaper (Material); Art Education; Multicultural Education; Integrated Activities; Class Activities; High School Students; Social Studies; Mathematics; Sciences; Cultural Context; Asian Culture
AbstractMulticultural or integrative art education helps students understand themselves and the diverse changing visual world around them. This article highlights the the tradition of Chinese joss paper and shows how it can be added to the repertoire of a multicultural art curriculum or an integrative art curriculum that enables the teacher to infuse social studies, math, and science by offering probable connections embedded in this artistic practice. Exploring the context and content of Chinese joss paper through both artistic and spiritual lenses, the authors first examine this tradition and its origins and discuss its visual characteristics and the associated meanings of both traditional and modern joss paper. Next, they suggest several classroom activities for high school students to give them a better understanding and appreciation of this cultural practice. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: