Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKuépié, Mathias
TitelChild Labor in Mali: A Consequence of Adults' Low Returns to Education?
QuelleIn: Education Economics, 26 (2018) 6, S.647-661 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
DOI10.1080/09645292.2018.1480752
SchlagwörterForeign Countries; Child Labor; Outcomes of Education; Labor Market; Educational Attainment; Parent Background; Poverty; Adults; Geographic Regions; Rural Areas; Urban Areas; Mali
AbstractIn this paper, our main objective is to test the hypothesis that child labor can be a rational response to low returns to formal education in Mali. To this end, after a literature review, we build a flexible conceptual model that explicitly links the child labor supply to the comparison of the expected returns to education with child labor. The empirical analyses are performed using the Malian permanent household survey. Estimations suggest that when returns to education are high in local labor markets, or when parents earn more than expected relative to their education level, the probability of child labor falls. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: