Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoseoglu, Suzan; Bozkurt, Aras
Titel#DigPed Narratives in Education: Critical Perspectives on Power and Pedagogy
QuelleIn: Online Learning, 22 (2018) 3, S.157-174 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2472-5749
SchlagwörterSocial Media; Critical Theory; Teaching Methods; Social Networks; Network Analysis; Transformative Learning; Personal Narratives; Educational Technology; Visual Aids; Sense of Community; Computer Mediated Communication; Summer Programs; Program Descriptions; Electronic Publishing; Debt (Financial); Faculty Development; Computer Simulation
AbstractThis mixed methods study addresses a knowledge gap in the nature and effects of networked scholarship. We analyze #DigPed, a Twitter hashtag on critical pedagogy, through the lens of Tufekci's "capacities and signals" framework in order to understand how educational narratives develop and spread on #DigPed. Using social network analysis and thematic analysis of content, we identify three prominent narratives in the network and discuss the network structures from a critical perspective. Based on the findings, we propose "pedagogic capacity"--the power to initiate a productive and potentially transformative educational discourse, within oneself and within communities--as an additional lens to explore the spread and impact of critical narratives in education. Findings confirm the view that networked spaces are organized by hidden hierarchies marked by influence. (As Provided).
AnmerkungenOnline Learning Consortium, Inc. P.O. Box 1238, Newburyport, MA 01950. Tel: 888-898-6209; Fax: 888-898-6209; e-mail: olj@onlinelearning-c.org; Web site: http://onlinelearningconsortium.org/read/online-learning-journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Online Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: